چمدان چرخدار

⭕️ایده های متفاوت و خلاقانه دارید؟ آیا صبور هم هستید؟⭕️

چمدان های چرخ دار را که همه ما دیده ایم. فکر می کنید فاصله زمانی بین ارایه این محصول به بازار تا استقبال خریداران چه قدر بوده است؟ بله همین چمدان های چرخداری که امروزه در تمام دنیا مورد استفاده قرار می گیرد

تعبیه کردن چند چرخ کوچک زیر یک چمدان سنگین ایده ی پیش پا افتاده ایست و به نظر باید با استقبال فوری رو به رو شود. اما ماجرا اینطور پیش نرفته.
اولین چمدان چرخدار در ۱۹۷۲ ثبت اختراع و روانه بازار شد که البته هیچ کس آن را نخرید! ۱۵ سال طول کشید تا سرانجام در ۱۹۸۷ این نوآوری ساده، آن هم ابتدا توسط خدمه پرواز شرکت های هواپیمایی، خریداری و بعد از آن تازه کم کم با استقبال رو به رو شد.
اما چرا ایده به این خوبی اینقدر دیر رایج شد؟ خوب! در سال های ۱۹۷۰ یک «مرد واقعی» اینقدر عرضه داشت که خودش چمدانش را بلند کند و یک «بانوی واقعی» اینقدر پرستیژ داشت که برای حمل چمدانش از کارگران کمک بگیرد. این ذهنیت ممکن است اکنون مسخره به نظر برسد، اما همین مساله ساده مانع فراگیر شدن این نوآوری می شود.
گاهی اوقات یک نیاز وجود دارد، اما سبک زندگی و بینش ها مانع پذیرش یک محصول می شود.

 

نگاه راهبردی:
نوآوری فقط ارایه یک محصول نیست. بلکه ترویج آن نیز هست. این فرمول کلیدی را به خاطر بسپارید:
نوآوری= اختراع + بازارسازی و بازارداری.
بخشی از راز نوآوری های موفق در درک همین جنبه های فرهنگی و اجتماعی نهفته است پس:
موفقیت در یک بازار= قابلیت مهندسی و ساخت + قابلیت عرضه + قابلیت برقراری ارتباط و متقاعدسازی